Workshop google analytics

Vi erbjuder flera olika workshops inom webbanalys, Google Analytics och närliggande områden.

Workshop – mätning via Google Tag Manager

Under denna workshop går vi igenom fördelar och nackdelar med Google Tag Manager (GTM). Vi går igenom GTMs för- och nackdelar och vad man ska tänka på vid skiftet till Google Tag Manager. Vi visar på exempel och går igenom systemets beståndsdelar. Mer om workshopen Mätning via Google Tag Manager.

Workshop – mål och nyckeltal

En workshop för er som har problem med att definiera vilka mål och nyckeltal som ni ska styra webbanalysarbetet efter. Vi jämför med liknande organisationer och identifierar det som är lämpligt för er. Mer om workshopen Mål och nyckeltal.

Workshop - Google Analytics på intranät

Kan man använda Google Analytics på ett intranät? Hur kan man få ut så mycket av Google Analytics som möjligt? Vad kan man mäta, vad får man mäta och vad bör man mäta? På workshopen går vi igenom hur man på bästa sätt arbetar med Google Analytics för att analysera trafiken på ett intranät. Mer om workshopen Google Analytics på intranät.

Workshop - val av webbstatistiksystem

En workshop för er som ännu inte valt system eller där ni har funderingar på att byta system. Vi jämför för- och nackdelar med olika webbstatistiksystem samt går igenom funktionalitet, licensmodeller etc. Mer om workshopen Val av webbstatistiksystem.

Workshop - verifiera data

Under denna workshop lära vi oss att verifiera den insamlade trafikdatan för att säkerställa att den är korrekt och går att lita på. Mer om workshopen Verifiera data.

Webbråd

Webbråden är kontinuerliga möten där vi med utgångspunkt i webbanalys optimerar er webbplats och digitala närvaro. Mer om webbråden.

Anmäl dig till workshop i Google Analytics nu!

Ring gärna!

Vill du anmäla dig till våra utbildningar eller workshops? Eller har du några frågor? Använd vårt formulär eller ring vår webbanalyskonsult Erik Nettelbrandt på 0734-03 11 21.

Anmäl intresse

Click here to add your own text