Anpassad kurs i Adobe Analytics

Hem » Anpassade kurser i webbanalys » Anpassad kurs i Adobe Analytics
Anpassad kurs i Adobe Analytics 2018-07-19T12:20:38+00:00

Vill du anmäla dig till våra utbildningar eller workshops? Eller har du några frågor? Använd vårt formulär eller ring vår webbanalyskonsult Erik Nettelbrandt på 0734-03 11 21.

Ditt namn (obligatorisk)

Din epost (obligatorisk)

Meddelande

Adobe Analytics och Google Analytics har många likheter, men också många egenskaper som skiljer de åt. När man tittar närmare på Adobe Analytics sätt att mäta data så ser man att de inte mäter på sätt som Google Analytics. Även termerna för samma mätegenskaper skiljer sig åt.

2009 köpte Adobe företaget Omniture som hade webbstatistiksystemet SiteCatalyst. Sedan dess har Adobe köpt många fler företag och system för att tillgodose företagens krav kring webbpublicering, digital marknadsföring och webbanalys. SiteCatalyst bytte efter ett tag namn till Adobe Analytics.

Precis som vår anpassade kurs för Google Analytics är denna kurs formad efter din organisations verksamhet, krav och behov. Vi använder er trafikdata så att ni känner igen er och direkt kan dra korrekta slutsatser för att arbeta vidare.

Var hålls kursen?

Kursen kan bedrivas i era lokaler eller i våra lokaler i centrala Stockholm (eller annan valfri plats).

Hur lång är kursen?

Omfattning i tid bestäms i samråd med uppdragsgivaren. Normalt är utbildningarna från en halvdag till två dagar, men flera andra möjligheter finns.

Vad kostar kursen?

Kostnaden beror av flera faktorer som till exempel var kursen ska hållas (restid, reskostnader, traktamente), hur många tillfällen, hur många elever, ev accessproblem, behov av förberedelser etc. Om du har frågor kring kostnader, fyll i formuläret så hjälper vi dig.