Certifieringskurs Google Analytics, förberedande kurs inför certifiering i GA

Hem » Öppna kurser i Google Analytics » Certifieringskurs Google Analytics, förberedande kurs inför certifiering i GA
Certifieringskurs Google Analytics, förberedande kurs inför certifiering i GA 2018-09-12T13:32:51+00:00

Anmäl dig till vår öppna kurs “Certifieringskurs Google Analytics, förberedande kurs inför certifiering i GA” i formuläret nedan. Våra erfarna webbanalyskonsulter och instruktörer förbereder dig inför certifieringstestet för Google Analytics.

Ditt namn (obligatorisk)

Din epost (obligatorisk)

Välj kursdatum

Meddelande

Om du har frågor om våra utbildningar eller workshops är du varmt välkommen att ringa vår Webbanalysinstruktör Erik Nettelbrandt på 0734-03 11 21.

Fyll i dina uppgifter för att anmäla dig till till vår utbildning “Certifieringskurs Google Analytics, förberedande kurs inför certifiering i GA”. Fyll i namn och e-postadress, samt välj det datum som du vill gå kursen.

  • Torsdag 29 november 2018

Om du är intresserad av kursen men de angivna datumen inte passar av någon anledning, skicka ändå in en intresseanmälan så försöker vi få till ett kursdatum som passar en lämpligt stor grupp.

Kurskostnad 4 900 SEK (exkl moms).

Varje kurstillfälle är mellan 9-16.

Om det är några speciella önskemål (till exempel allergier) för lunchen så kan du skriva in det i meddelandefältet.

När ett pass blir fulltecknat sätter vi normalt in ett extra tillfälle.

Anpassade kurser utförs det datum som bestäms med uppdragsgivaren.

Så tycker tidigare elever

Kursinnehåll: Certifieringskurs Google Analytics, förberedande kurs inför certifiering i GA

På den här kursen koncentrerar vi oss på att förbereda oss inför Google Analytics certifieringstest som slutligen leder fram till certifieringen Google Analytics Individual Qualification (GAIQ).

Vi blandar teori med praktiska övningar och demonstrationer. Efter respektiva avsnitt får eleverna göra provliknande uppgifter som relaterar till området som vi precis gått igenom. Vidare finns utrymme för att ställa frågor på avsnitt som man kanske tycker är lite extra krångliga.

Exempel på olika områden

  • Hur Google Analytics samlar in data och vart datan kommer ifrån i de olika rapporterna
  • Vilka rapporter populeras via Google Analytics standardmätning och vilka kräver extra logik för att populeras?
  • Begränsningar i insamlingen av data kopplat till licenser
  • Sampling, uppskattade värden i Google Analytics vs alla data
  • Dimensioner & nyckeltal
  • Betydelsen av att planera sin Google Analytics implementering (measurement plan)
  • Hur strukturen fungerar i Google Analytics (account, properties och views)
  • Konfigurationer i adminläget
  • Vybaserde filters vs segment
  • Segment (standard, anpassade, sekventiella)
  • Trafikkällor och kampanjtaggning och samspelet dessa emellan
  • Channel Groupings
  • Attributionsmodeller
  • Multikanalanalyser via Google Analytics (Multi-Channel Funnels)
  • Mål och konvertering i Google Analytics
  • Audience analysis, cohort rapporten
  • Remarketingfunktionalitet
  • Content Grouping
  • Benchmarking rapporter
  • Custom Reports
  • Dashboards

Var hålls kurserna?

De öppna kurserna i Google Analytics hålls i Avantimes moderna lokaler i centrala Stockholm. Vi håller till i Waterfront Building, ett stenkast från Centralstationen (adress United Spaces, Klarabergsviadukten 63, 101 23 Stockholm).

Anpassade kurser kan antingen hållas i Avantimes lokaler eller i bestälarens lokaler.

Vad kostar kursen?

Kursen kostar 4 900 SEK/deltagare, inklusive lunch.
Alla priser anges exklusive moms.

Vem ska gå kursen?

Kursen – “Certifieringskurs Google Analytics, förberedande kurs inför certifiering i GA” är för dig som vill förbereda dig inför att certifiera dig i Google Analytics. Vi går igenom områden som är med på certifieringstestet. Det är bra om du har gått vår grundkurs, fortsättningskurs och kanske en eller flera av våra påbyggnadskurser i Google Analytics eller att du har förvärvat motsvarande kunskaper på andra sätt.

Hur många är med på kursen?

För att få bästa effekt på kursen har vi små grupper (max åtta personer). Vi eftersträvar en “workshopkänsla” som präglas av mycket frågor, demonstrationer, hands-on övningar och riktiga exempel från verkligheten.

Vilken data/statistik används på kursen?

Absolut bäst är om du har tillgång till egen data, det vill säga ett eget Google Analytics konto. Övningarna blir mer relevanta när man får arbeta med sin egen statistik.

Om du inte har tillgång till egen data så arbetar du med data/konton som instruktören förser dig med. Det är “riktig data” från “vanliga” webbplatser, så de fungerar bra ur övningssynvinkel.

Fler som vill gå kursen?

Om ni är flera från samma organisation som vill gå kursen kan det vara intressant att titta på en anpassad kurs i Google Analytics. Då sätter vi ihop ett kursinnehåll som passar er organisations behov och önskemål. Vi använder olika kursmoment från olika kurser här på webbplatsen och/eller från instruktörernas digra utbud av kursmaterial.

Rätt nivå?

Det är viktigt att du gått grundkursen eller vet att du har kommit förbi grunderna i Google Analytics när du går den här kursen. Se innehåll i vår grundkurs i Google Analytics.

Vi har även flera andra fortsättningskurser/påbyggnadskurser inom webbanalys och digital marknadsföring som kan vara intressanta att titta vidare på.