Val av webbstatistiksystem – Workshop

Hem » Workshops Google Analytics » Val av webbstatistiksystem – Workshop
Val av webbstatistiksystem – Workshop 2018-09-12T14:46:18+00:00

Vill du anmäla dig till våra utbildningar eller workshops? Eller har du några frågor om webbanalys? Använd vårt formulär här intill eller ring vår webbanalysexpert Erik Nettelbrandt på 0734-03 11 21.

Ditt namn (obligatorisk)

Din epost (obligatorisk)

Meddelande

Fler workshops kring Google Analytics

Google Analytics är ett kraftfullt webbstatistiksystem med en mycket attraktiv licensmodell som gör verktyget till Sveriges och världens i särklass mest använda webbanalysverktyg. I början var Google Analytics inte lika funktionsrikt som sina konkurrenter men vid varje release har Google Analytics “bockat av” funktioner som tidigare bara fanns hos konkurrenterna. Idag leder Google Analytics i många fall utvecklingen.

Google Analytics passar dock inte alla behov och det finns många som värjer sig mot att Google ska äga trafikdatan från din webbplats (också). Avantime är en oberoende webbanalyskonsult och arbetar dagligen parallellt med flera olika webbstatistiksystem. Vi kan väga olika systems- för och nackdelar mot varandra och hjälpa er att ta fram underlag för val av statistikverktyg.

Exempel på webbstatistikverktyg som vi arbetar med utöver Google Analytics är Adobe Analytics/SiteCatalyst, WebTrends, Matomo/Piwik, Hotjar, Digital Analytix (comScore), Vizzit mfl. Läs mer om olika trender för olika webbstatistiksystem.

Google Analytics och GDPR/Dataskyddsförordningen

Frågan kring vilket webbstatistiksystem man ska använda sig av har varit “ganska död” i ett antal år, men i samband med att GDPR och dataskyddsförordningen infördes så har frågan blivit aktuell i många organisationer igen. Man frågar sig om Google Analytics kan användas i samklang med GDPR och dataskyddsförordningen. Avantimes webbanalyskonsuler hjälper dig kring denna typ av frågor.

Relaterad workshop – Google Analytics och intranät

Google Analytics är speciellt starkt för externa webbplatser eftersom det är här som Google tjänar sina pengar (via integrationen med Google AdWords). Mätning av intranät är Google Analytics inte anpassat för och här är man som webbplatsägare lite mer restriktiv kring ägandefrågan och liknande områden. Denna workshop kan därför även kombineras med innehållet för workshopen Google Analytics på intranät.

Var hålls en workshop?

En workshop kan hållas i era lokaler eller i våra lokaler i centrala Stockholm (eller annan valfri plats).

Hur lång är en workshop?

Omfattning i tid bestäms i samråd med uppdragsgivaren. Normalt är en workshop från en halvdag eller en heldag. Workshopen har i normala fall flera inslag av utbildningskaraktär.

Vad kostar en workshop?

Kostnaden beror av flera faktorer som till exempel var kursen ska hållas (restid, reskostnader, traktamente), hur många tillfällen, hur många deltagare, ev accessproblem till statistiken, behov av förberedelser etc. Om du har frågor kring kostnader, fyll i formuläret så hjälper vi dig.