Fortsättningskurs Google Analytics

Hem » Öppna kurser i Google Analytics » Fortsättningskurs Google Analytics
Fortsättningskurs Google Analytics 2018-09-21T14:12:57+00:00

Anmäl dig till vår fortsättningskurs i Google Analytics i formuläret nedan. Våra erfarna webbanalyskonsulter och instruktörer tar dig vidare från grunderna i webbanalys  och in i mer avancerade funktioner i Google Analytics.

Ditt namn (obligatorisk)

Din epost (obligatorisk)

Välj kursdatum

Meddelande

Om du har frågor om våra utbildningar eller workshops är du varmt välkommen att ringa vår Webbanalysinstruktör Erik Nettelbrandt på 0734-03 11 21.

Fyll i dina uppgifter för att anmäla dig till till vår fortsättningskurs i Google Analytics. Fyll i namn och e-postadress, samt välj det datum som du vill gå kursen.

  • Fredag 16 november 2018

Om du är intresserad av kursen men de angivna datumen inte passar av någon anledning, skicka ändå in en intresseanmälan så försöker vi få till ett kursdatum som passar en lämpligt stor grupp.

Kurskostnad 4 900 SEK (exkl moms).

Varje kurstillfälle är mellan 9-16.

Om det är några speciella önskemål (till exempel allergier) för lunchen så kan du skriva in det i meddelandefältet.

När ett pass blir fulltecknat sätter vi normalt in ett extra tillfälle.

Anpassade kurser utförs det datum som bestäms med uppdragsgivaren.

Google Analytics kurser

Så tycker tidigare elever

Kursinnehåll fortsättningskurs Google Analytics

Trafikflöden i Google Analytics

  • Hur ser trafikmönstren ut på webbplatsen?
  • Flödesrapporter i Google Analytics
  • In page analytics
  • Kompletterande heatmap verktyg

Benchmarking och jämföra data över tid

  • Struktur för analys och uppföljning över tid
  • Jämförelseperioder som analysverktyg
  • Hur kan jag jämföra min data med andra?
  • Benchmarking i Google Analytics

Cookies och IP-nummer

  • Hur fungerar och används Cookies och IP-nummer i Google Analytics?
  • GDPR och lagkrav kring Google Analytics
  • Samtycke vs verktyg för webbstatistik och digital marknadsföring
  • Ta reda på vilka företag, organisationer, kunder och konkurrenter som besöker webbplatsen via Google Analytics

Termer och begrepp

  • Pageviews vs Unique Pageviews
  • Unique Pageviews vs Sessions
  • Entrance & entry page
  • Exits & exit pages
  • Bounces & bounce rate
  • Avg time on page vs Avg session duration

Segmentering och vybaserade filter

  • Vad innebär segment och vybaserade filter?
  • Hur sätter man upp segment?
  • Uppsättning och konfiguration vybaserade filter
  • När använder vi segment vs filter
  • Sekventiella segment

Kampanjuppföljning via Google Analytics

  • Säkerställ att alla trafikdrivande aktiviteter taggas
  • Samspel mellan trafikkällor och kampanjer
  • Channel Grouping
  • Kampanjoptimering
  • Google AdWords
  • Multi-Channel Funnels

Konverteringsoptimering via Google Analytics

  • Olika typer av mål i Google Analytics
  • Uppsättning och konfiguration av mål
  • Responsmätning och konverteringsoptimering
  • Svagheter i målmätningen

E-handel och Google Analytics

  • Hur mäter man en webbshop?
  • Standard e-commerce vs enhanced e-commerce
  • När är det lämpligt att använda e-handelsmätning även om jag inte har en webbshop?
  • Skillnader mellan eventmätning med värde och transaktionsmätning
  • Vilka parametrar ska man använda?
Populära Google Analytics utbildningar ledda av erfarna kursledare
Google Analytics kurser
Öppna och anpassade kurser i Google Analytics och omkringliggande system

Fler som vill gå kursen?

Om ni är flera från samma organisation som vill gå kursen kan det vara intressant att titta på en anpassad kurs i Google Analytics. Då sätter vi ihop ett kursinnehåll som passar er organisations behov och önskemål. Vi använder olika kursmoment från olika kurser här på webbplatsen och/eller från instruktörernas digra utbud av kursmaterial.

Rätt nivå?

Det är viktigt att du gått grundkursen eller vet att du har kommit förbi grunderna i Google Analytics när du går den här kursen. Se innehåll i vår grundkurs i Google Analytics.

Vi har även flera andra fortsättningskurser/påbyggnadskurser inom webbanalys och digital marknadsföring som kan vara intressanta att titta vidare på.

Kurser i Google Analytics