Mätning via Google Tag Manager – Workshop

Hem » Workshops Google Analytics » Mätning via Google Tag Manager – Workshop
Mätning via Google Tag Manager – Workshop 2018-09-12T13:44:42+00:00

Vill du anmäla dig till våra utbildningar eller workshops? Eller har du några frågor? Använd vårt formulär eller ring vår webbanalyskonsult Erik Nettelbrandt som dagligen arbetar med Google Tag Manager på 0734-03 11 21.

Ditt namn (obligatorisk)

Din epost (obligatorisk)

Meddelande

  • Hur kan Google Tag Manager (GTM) förenkla för vår organisation?
  • Hur fungerar Google Tag Manager och hur kommer vi igång?
  • Vilka fördelar och nackdelar finns med GTM?
  • Hur använder man GTM för att snabba upp implementeringsprocessen?

Detta är några av frågorna som vi besvarar på denna utbildning/workshop. Vi fokuserar på kopplingen mellan Google Analytics och Google Tag Manager, men vi går också igenom hur man använder GTM för andra typer av taggar (Google AdWords, Adform, Web Service Award etc.).

Vi går igenom Google Tag Managers beståndsdelar, hur de samspelar, hur man använder dem etc.

  • Containers
  • Data layers
  • Tags
  • Triggers
  • Variables

Vill du anmäla dig till våra utbildningar eller workshops? Eller har du några frågor? Använd vårt formulär eller ring vår webbanalyskonsult Erik Nettelbrandt som dagligen arbetar med Google Tag Manager på 0734-03 11 21.

Var hålls en workshop?

En workshop kan hållas i era lokaler eller i våra lokaler i centrala Stockholm (eller annan valfri plats).

Hur lång är en workshop?

Omfattning i tid bestäms i samråd med uppdragsgivaren. Normalt är en workshop från en halvdag eller en heldag. Workshopen har i normala fall flera inslag av utbildningskaraktär.

Vad kostar en workshop?

Kostnaden beror av flera faktorer som till exempel var kursen ska hållas (restid, reskostnader, traktamente), hur många tillfällen, hur många deltagare, ev accessproblem till statistiken, behov av förberedelser etc. Om du har frågor kring kostnader, fyll i formuläret så hjälper vi dig.

Passar inte workshop formatet er/dig?

En workshop präglas mer av utredningsarbete och arbete där vi gemensamt resonerar oss fram till ett framtida läge.

På en utbildning går vi igenom teori, tittar på olika exempel och eleverna får uppgifter som instruktören har förberett.

Även workshopen brukar väldigt ofta innefatta utbildningslika moment där vi går igeom och expemplifierar olika tillvägagångssätt.

Öppen kurs i extramätning och Google Tag Manager

Gå vår utbildning “Kurs – Extra mätning få in mer data till Google Analytics” där vi går igenom hur man ska populera flera rapporter inne i Google Analytics med mer anpassad data. Detta görs företrädesvis via Google Tag Manager, vilket också är en del av denna kurs.