Vill du anmäla dig till våra utbildningar eller workshops? Eller har du några frågor? Använd vårt formulär eller maila oss på [email protected]

    Ditt namn (obligatorisk)

    Din epost (obligatorisk)

    Meddelande

    • Hur kan Google Tag Manager (GTM) förenkla för vår organisation?
    • Hur fungerar Google Tag Manager och hur kommer vi igång?
    • Vilka fördelar och nackdelar finns med GTM?
    • Hur använder man GTM för att snabba upp implementeringsprocessen?

    Detta är några av frågorna som vi besvarar på denna utbildning/workshop. Vi fokuserar på kopplingen mellan Google Analytics och Google Tag Manager, men vi går också igenom hur man använder GTM för andra typer av taggar (Google Ads, Adform, Web Service Award etc.).

    Vi går igenom Google Tag Managers beståndsdelar, hur de samspelar, hur man använder dem etc.

    • Containers
    • Data layers
    • Tags
    • Triggers
    • Variables

    Vill du anmäla dig till våra utbildningar eller workshops? Eller har du några frågor? Använd vårt formulär eller maila oss på [email protected]

    Var hålls en workshop?

    En workshop kan hållas i era lokaler eller i Avantimes lokaler i centrala Stockholm, Örebro eller Luleå (eller på annan valfri plats). Workshops kan också hållas i digital form med en eller flera deltagare med på distans.

    Hur lång är en workshop?

    Omfattning i tid bestäms i samråd med uppdragsgivaren. Normalt är en workshop från en halvdag eller en heldag. Workshopen har i normala fall flera inslag av utbildningskaraktär.

    Vad kostar en workshop?

    Kostnaden beror av flera faktorer som till exempel var kursen ska hållas (restid, reskostnader, traktamente), hur många tillfällen, hur många deltagare, ev accessproblem till statistiken, behov av förberedelser etc. Om du har frågor kring kostnader, fyll i formuläret så hjälper vi dig.

    Påminnelsefunktion

    Om du känner att denna workshop är intressant, men att det just nu inte är aktuellt med en anmälan, använd vår påminn-mig-funktion så återkommer vi till dig när det är mer relevant.

    Passar inte workshop formatet er/dig?

    En workshop präglas mer av utredningsarbete och arbete där vi gemensamt resonerar oss fram till ett framtida läge.

    På en utbildning går vi igenom teori, tittar på olika exempel och eleverna får uppgifter som instruktören har förberett.

    Även workshopen brukar väldigt ofta innefatta utbildningslika moment där vi går igeom och expemplifierar olika tillvägagångssätt.

    Öppen kurs i extramätning och Google Tag Manager

    Gå vår utbildning ”Kurs – Extra mätning få in mer data till Google Analytics” där vi går igenom hur man ska populera flera rapporter inne i Google Analytics med mer anpassad data. Detta görs företrädesvis via Google Tag Manager, vilket också är en del av denna kurs.