Anmäl ditt intresse till vår fortsättningskurs i Google Analytics i formuläret nedan. Kursen erbjuds som anpassad kurs. Våra erfarna webbanalyskonsulter och instruktörer tar dig vidare från grunderna i webbanalys och in i mer avancerade funktioner i Google Analytics.
Om du har frågor om våra utbildningar eller workshops inom Google Analytics är du varmt välkommen att kontakta oss via mail [email protected]
Fyll i dina uppgifter för att anmäla ditt intresse till vår fortsättningskurs i Google Analytics. Fyll i namn och e-postadress så återkommer vi med mer information.
För närvarande har vi inga kursdatum inplanerade. Om du är intresserad anmäl dig i formuläret här intill.
Kurskostnad 4 900 SEK (exkl moms).
Kurstillfällen hålls ”fysiskt” i centrala Stockholm normalt och mellan 9-16. Du väljer om du vill delta på plats eller på distans. Andra kursorter erbjuds som anpassad kurs.
Anpassade kurser utförs det datum som bestäms med uppdragsgivaren.
Jag är intresserad, men det är inte lämpligt med en anmälan just nu – påminn mig!
Vad tycker tidigare elever?
Kursinnehåll fortsättningskurs Google Analytics
Trafikflöden i Google Analytics
- Hur ser trafikmönstren ut på webbplatsen?
- Flödesrapporter i Google Analytics
- In page analytics
- Kompletterande heatmap verktyg
Cookies och IP-nummer
- Hur fungerar och används Cookies och IP-nummer i Google Analytics?
- GDPR och lagkrav kring Google Analytics
- Samtycke vs verktyg för webbstatistik och digital marknadsföring
- Ta reda på vilka företag, organisationer, kunder och konkurrenter som besöker webbplatsen via Google Analytics
Kampanjuppföljning via Google Analytics
- Säkerställ att alla trafikdrivande aktiviteter taggas
- Samspel mellan trafikkällor och kampanjer
- Channel Grouping
- Kampanjoptimering
- Google Ads
- Multi-Channel Funnels
Termer och begrepp
- Pageviews vs Unique Pageviews
- Unique Pageviews vs Sessions
- Entrance & entry page
- Exits & exit pages
- Bounces & bounce rate
- Avg time on page vs Avg session duration
Segmentering och vybaserade filter
- Vad innebär segment och vybaserade filter?
- Hur sätter man upp segment?
- Uppsättning och konfiguration vybaserade filter
- När använder vi segment vs filter
- Sekventiella segment
Konverteringsoptimering via Google Analytics
- Olika typer av mål i Google Analytics
- Uppsättning och konfiguration av mål
- Responsmätning och konverteringsoptimering
- Svagheter i målmätningen
E-handel och Google Analytics
- Hur mäter man en webbshop?
- Standard e-commerce vs enhanced e-commerce
- När är det lämpligt att använda e-handelsmätning även om jag inte har en webbshop?
- Skillnader mellan eventmätning med värde och transaktionsmätning
- Vilka parametrar ska man använda?
Fler som vill gå kursen?
Om ni är flera från samma organisation som vill gå kursen kan det vara intressant att titta på en anpassad kurs i Google Analytics. Då sätter vi ihop ett kursinnehåll som passar er organisations behov och önskemål. Vi använder olika kursmoment från olika kurser här på webbplatsen och/eller från instruktörernas digra utbud av kursmaterial.
Rätt kunskapsnivå?
Det är viktigt att du gått grundkursen eller vet att du har kommit förbi grunderna i Google Analytics när du går den här kursen. Se innehåll i vår grundkurs i Google Analytics.
Vi har även flera andra fortsättningskurser/påbyggnadskurser inom webbanalys och digital marknadsföring som kan vara intressanta att titta vidare på.