Vi har under många år välkomnat elever på våra utbildningar och kurser som finansieras av Trygghetsrådet (TRR).
Trygghetsrådet stöttar personer som är tjänstemän i privat sektor och har blivit uppsagd på grund av arbetsbrist. Trygghetsrådet stöttar även personer som är uppsagda på grund av sjukdom.
Trygghetsrådet är en icke vinstdrivande stiftelse som stöttar uppsagda personer inom omställning. Trygghetsrådets mål är att tiden från ett arbete till ett annat ska bli så kort, effektiv och meningsfull som möjligt.
En eller flera utbildningar inom webbanalys, digital marknadsföring och mer specifikt inom olika moderna plattformar som Google Analytics, Google Search Console, Google Ads. Google Tag Manager och Google Data Studio är utmärkta exempel på omställning som du kan gå hos oss. Med dessa ”i bagaget” ökar chansen till att hitta nytt arbete.
De populäraste kurserna bland våra elever som går utbildningar hos oss som finansieras av Trygghetsrådet är Grundkurs i Google Analytics och Fortsättningskurs Google Analytics.
Vid bokning av kurser som finansieras av Trygghetsrådet ska man ange en referens, som är AnstXXX (alltid 3 siffror) eller KstXXXX (alltid 4 siffror). Denna referens får man från sin handläggare på Trygghetsrådet.
Tips – gå vår grundkurs där vi går igenom nyckeltal och mål!
På grundkursen i Google Analytics går vi igenom förslag på nyckeltal och mål som man kan arbeta med över tid. På fortsättningskursen diskuteras ännu fler nyckeltal.
Om du ligger i startgroparna att ta tag i webbanalysarbetet och/eller känner att det är dags för ett omtag rekommenderar vi även vår workshop kring nyckeltal och mål där vi tillsammans arbetar fram de KPI:er som passar er verksamhet.
Mer vanliga frågor om Google Analytics och närliggande frågeställningar
- Google Analytics 4 ok att använda sedan 10 juli 2023 efter beslut från EU-kommissionen
- Google Analytics 4 nu med datahantering inom EU
- Google Analytics 4 nu helt fritt från ip-nummer (personuppgift)
- Google Analytics 4 uppfyller nu kraven i GDPR och Schrem 2
- Måste jag sluta använda Google Analytics pga Schrems II/EU-domstolen?
- Hur påverkar Schrems II, EU-domstolen och Integritetsskyddsmyndigheten Google Analytics?
- Bryter vi mot lagen om jag använder Google Analytics efter Schrems 2?
- Vad är Google Tag Manager?
- Vad är Google Data Studio?
- Vad är Google Optimize?
- Hur får man tillbaka Service Provider och Network Domain?
- Hur kan man avropa tjänster/licenser inom webbanalys och webbstatistiksystem?
- Vilket webbstatistikverktyg ska jag använda på min webbplats byggd i WordPress?
- Hur certifierar man sig i Google Analytics?
- Hur arbetar man med Google Analytics för att få fler konverteringar?
- Hur kan man mäta digital marknadsföring?
- Vilka nyckeltal bör man ha?
- Hur kan man mäta våra insatser i sociala medier?
- Kan man ta reda på vilka företag som har besökt min webbplats via Google Analytics?
- Hur många mobila besök har vi och vad gör de på siten?
- Kan man använda Google Analytics när man arbetar med sökmotoroptimering?
- Vad är Googles verktyg för webbansvariga/Google Search Console?
- Vad är tillägget Page Analytics?
- Hur väljer man webbstatistiksystem?
- Alternativa webbstatistiksystem till Google Analytics
- Hur skiljer sig Facebooks och Google Analytics konverteringsmätning?
- Utbildning i webbanalys via Trygghetsrådet (TRR)
- Måste man byta från Google Analytics till ett annat webbstatistikverktyg pga av Schrems II?